Fit en gezond afvallen

Het probleem met een dieet, je hoort het veel vrouwen zeggen, is dat het te lang duurt. Als je voor je verjaardag die volgende maand is af wil vallen, zou ik al begonnen zijn met het verliezen van gewicht een paar maanden geleden. Het nemen van stappen voor de langere termijn is verstandiger. Dat betekend ook dat het beter is niet te snel af te willen vallen. Waardoor het meer waarschijnlijker is dat het er ook daadwerkelijk af blijft. Er zijn verschillende manieren die je helpen voor de lange termijn manier die je helpen om langzaam je gewicht te verliezen.

groene-thee
Drink groene thee

Uit recente studies is gebleken dan groene thee een metabolische effect heeft in vergelijking met die van een placebo’s, vonden de onderzoekers dat de groene thee drinkers ongeveer 70 extra calorieën verbranden in een periode van 24 uur. Die 70 calorieën per dag komt er op neer dat het totaal zo rond de  4 kilo vet per jaar is! Het is geen magie, het is de wetenschap: Onderzoekers geloven dat het verschil wordt veroorzaakt door het metabolisme verhogende antioxidanten die bekend als catechines staat, die terug zijn te vinden in groene thee.

Vermijd calorieën in een glas.

Wetenschappers weten nu dat het lichaam vloeibare calorieën niet laat registreren op dezelfde manier als vaste calorieën. Het drinken van een grande caffe mokka, bijvoorbeeld, zal je je niet zo verzadigd voelen als de manier waarop je een bord pasta eet. Wat betekent dat, hoewel de caffe mokka heeft eigenlijk een groter aantal calorieën bevat dan de pasta, heb je er toch meer kans op om een tweede beker van Starbucks te nemen dan nog een extra bord met pasta. Let er dus op dat je inname van sap, frisdrank, koffie en wijn niet teveel over de dag drink omdat dit je ten minste 800 extra calorieën binnen krijgt waarvan je niet merkt en daarbij nog steeds honger gevoel kan hebben. Alcohol kan ook het metabolisme van vet onderdrukken waardoor het moeilijker is om te verbranden.

Koop een set van 2,5 kilo gewichten.

Het is een eenmalige investering waarvan je nooit spijt zal krijgen. Hier is waarom: Krachttraining bouwt spierweefsel op, die meer calorieën verbranden op het werk of in rust – 24 uur per dag, zeven dagen per week. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je zult afslanken. Hoe ga je krachttraining beginnen? Probeer een aantal push-ups of een paar squats of lunges. Gebruik je vrije gewichten om oefeningen uit te voeren voor biceps of triceps ergens in huis. Doe deze oefeningen drie tot vier keer per week, en je zult al snel een verbetering van je lichaam kunnen zien.

Crashdieet: Elke keer zijn er tal van diëten die beloven dat ze je veel kunnen laten afvallen in een korte periode. Deze diëten worden ook wel crashdieëten genoemd een voorbeeld hiervan is het Ziekenhuisdieet. Het ziekenhuisdieet is een methode die binnen 7 tot 10 dagen heel veel kilo’s kan laten afvallen. Deze methode is eigenlijk bedoelt voor patiënten die een ingreep of operatie moeten ondergaan, waarvoor ze moeten afvallen om geen bijkomstige medische klachten te krijgen. Dezelfde ziekenhuisdieet wordt ook toegepast bij mensen die snel af willen vallen. Het dieet houd in het kort in dat je veel minder calorieën binnen krijgt dan normaal.

Een volwassen persoon krijgt normaal gesproken rond de 2000 tot 2500 calorieën binnen om normaal te blijven functioneren. Met het ziekenhuisdieet krijgt iemand die het volgt rond de 900 calorieën binnen. Je kan zelf wel bedenken wat je voor impact dit heeft op je gestel en gezondheid. Op deze manier zal je roofbouw plegen op je eigen lichaam. Natuurlijk zal je snel afvallen met alle gevolgen zoals duizeligheid, zwakte, constante hongergevoel, slecht slapen, hoofdpijn. Dit is allemaal het gevolg van het te weinig binnen krijgen van de essentiële voedingsstoffen en bouwstoffen die je sterk en gezond houden. Er zijn een aantal goede ziekenhuisdieet vervanger alternatieven die je verantwoord kunnen laten afvallen


Minder zout.

Sodium / zout draagt bij om water vast te houden, waardoor je lijkt opgeblazen te zijn (overdreven geschreven). Eet jij teveel zout? Waarschijnlijk wel- de dagelijkse waarde zoutsuggereert niet meer dan 2.400 milligram natrium per dag (of ongeveer een theelepel), maar de meesten van ons komen aan meer dan het dubbele van dat getal. Dus hou een oogje op je inname van natrium/zout, en dat betekent niet alleen dat je minder zout uit zoutvaatje moet nemen. Verborgen bronnen van zout zijn onder andere soepen, ingeblikte voedingsmiddelen en dranken, deze bevatten meer zout dan je zou verwachten en draagt toe tot overmaat van zout van je dagelijkse inname. Snacks zoals chips en veel voorverpakte voedingsmiddelen hebben ook al snel een te hoog zout gehalte wat niet bij zal dragen aan je gezondheid.

kruidenKruiden.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het eten van hete pepers basaal metabolisme van een persoon (de totale calorieën verbranding van het lichaam in rust) kan stimuleren. De reden? Capsaïcine, een verbinding die in jalapeno en cayenne peper zitten, kan in je lichaam stresshormonen laten vrijkomen zoals adrenaline, die kan de snelheid van uw stofwisseling en uw vermogen om calorieën te verbranden te verhoogt. Daarbij zal ook het eten van hete pepers je eetlust verminderen. Onderzoeker hebben gezegd dat om je onbedwingbare trek te beteugelen,  pittige roer-gebakken groenten, chili of salsa moet toevoegen aan je maaltijden die er voor geschikt zijn natuurlijk (probeer ze op salades en gebakken aardappelen), en zie dat de pondjes eraf vliegen.

slaap genoegSlaap genoeg

Hoe vreemd het ook zal klinken maar het zo zijn dat je slaapgebrek vet maakt. Niet alleen omdat je gevoelig bent voor gevallen van de avond hapjes (hoewel er is dat ook). Vrouwen die minder dan vier uur slaap per nacht slapen, krijgen een tragere metabolisme dan degenen die een volle acht uur slapen. Dit is wederom gebleken uit diverse wetenschappelijke onderzoeken. Dus slaap genoeg en je zult je niet alleen beter voelen, maar ook zal je er een beter metabolisme van krijgen.

Avondwandeling.

Begrijp me niet verkeerd, oefeningen op elk moment van de dag is goed voor je. Maar ’s avonds activiteit kan bijzonder gunstig zijn omdat van veel mensen het metabolisme vertraagt tegen het einde van de dag. Dertig minuten van aërobe activiteit voor het diner verhoogt je stofwisseling en houd dit vast voor nog eens twee of drie uur, zelfs nadat je bent gestopt met bewegen. Wat dat betekent voor jou? Dat die diner calorieën minder kans hebben.

gezond voedselEet elke maaltijd.

Maaltijden overslaan zal je niet helpen sneller af te vallen. Die strategie werkt juist tegen je omdat je lichaam denkt dat voedsel schaars is, dus het vertraagt je stofwisseling om energie te besparen. Na verloop van tijd, is het resultaat dat wanneer je eet, zelfs als je hetzelfde voedsel neemt zoals je altijd consumeert. Je lichaam langzamer de calorieën zal gebruiken als brandstof, dit zal al snel extra pondje opleveren.  Als je echt geen tijd om een maaltijd te nemen zorg dan voor een goede vervanger, een stuk fruit of zoiets dergelijks om de honger te stillen.

Minimaal 20 minuten lichaamsbeweging per dag.

Als je op een dieet bent, ben je waarschijnlijk al het bewegen een paar keer per week. (Nee? Nou, moet je beginnen!) Maar of je oefeningen wil doen of niet, Is het natuurlijk ook mogelijk om dit anders op te lossen door wat meer beweging. Neem de trap in plaats van de lift; loop naar de bus, trein, of de hele weg naar het werk, kantoor, loop wat meer. Neem de hond een extra ronde uit, tuinieren en zelfs schoonmaak alle verhoging van het aantal calorieën je verbruikt is positief. Je hoeft niet te gaan joggen om je gewichtsverlies te bewerkstelligen. Twintig minuten van matige lichaamsbeweging per dag betekent al snel dat je ongeveer 700 calorieën zal verbranden.

Drinken!

waterglazenH20.

Je hebt het eerder gehoord, en je zult het opnieuw horen. Dat komt omdat het drinken van (ongeveer) 2 liter water per dag een van de gemakkelijkste manieren is om de snelheid van gewichtsverlies bespoedigen. Je lichaam heeft water nodig om opgeslagen vet efficiënt te metaboliseren. Een gemakkelijke acht glazen per dag drinken (op zijn minst!) Zal je systeem draaiende houden. Meer informatie over water bij het voedingscentrum

Ga niet voor de gimmicks.

Op een gegeven moment, zijn er tientallen gewichtsverlies hypes in de markt die beweren dat ze de mogelijkheid bieden 10 kilo af te vallen in een paar dagen, of zoiets dergelijks. Wanhoop kan je verleiden om iets te proberen, maar jij en ik weten allebei dat deze crash diëten niet werken. Bespaar je geld en tijd, maar wat nog belangrijker is, bespaar jezelf uit de emotionele pijn als het mislukt. Wees realistisch. Start je gewichtsverlies of afval programma op een manier die zinvol is en een zekere kans van slagen zal hebben omdat het een beproefde methode is. Gezond afvallen op een effectieve verantwoorden manier met de daarvoor juiste tools en tips.